martes, 26 de agosto de 2014

Mwanamke

Mwanamke (Sake, Masisi, Nord Kivu)
Primer encontre amb la gent, reunits a Sake, ciutat del territori de Masisi, a la província de Kivu Nord, a 20 km a l'oest de Goma, grans propietaris, autoritats locals, camperols i camperoles, representants de diferents ministeris, ONgs i Agències discuteixen sobre el futur del seu territori. El millor moment va ser la intervenció   d'aquesta dona,  mwanake en Swahili. Vaig quedar totalment fascinat, per la seva expressivitat, la fermesa amb que va exposar i defensar davant la platea la visió de les dones, wanawake en Swahili.



Vaig sortir a donar un tomb, necessitava aire fresc reposar la ment, ampliar l'horitzó visual. No em vaig allunyar gaire per evitar haver de sentir muzungu, muzungu (blanc en Swahili). Mai acabaré d’entendre perquè els agrada tant revelar el que ja sabem, -jo sóc muzungu i tu nyeusi (negre en Swahili)-. la diferència és que no ens passaria mai pel cap dir_ho sense embuts. Al girar la cantonada, una mica de poesía visual dos nens pastors sota la pluja a resguard d'un paraigua tronat. No es van moure fins que va passar el núvol. Per un moment vaig oblidar-me del Fòrum.

3 comentarios:

kali dijo...

Osti tu, ben be l´Africa és un altre món impossible. L´India també us ho aseguro que ho és, com saps molt bé. Aquest planeta és cada cop més extrany.
David, et trobem a faltar. Torna aviat!

kali dijo...

Osti tu, ben be l´Africa és un altre món impossible. L´India també us ho aseguro que ho és, com saps molt bé. Aquest planeta és cada cop més extrany.
David, et trobem a faltar. Torna aviat!

Da dijo...

Hola Nu i Al!! quina il·lusió saber de vosaltres... us havia perdut la pista. Ens heu d'explicar el vostre viatge... torno el 19 així que aviat ens retrobarem amb una ampolla de vi per barba, com a minim;-)