lunes, 7 de octubre de 2013

Harusi

És dissabte, el meu primer dissabte a Goma, capital de Nord Kivu. Per arribar-hi hem viatjat durant quatre hores en un vaixell de la companyia Iusi express (Kivu Queen). El viatge transcorre plàcidament, el Michele, Coordinador de la FAO zona Est de la RD Congo em comenta a cau d’orella. – Mira que bonic, si no fos pels conflictes i les guerres això seria el paradís-. Té raó, el llac Kivu és un dels Grans Llacs d'Àfrica amb una superfície 2.700 km2 situat a 1.460 m sobre el nivell del mar i per la seva configuració morfològica s’han originat nombroses illetes i badies. Anem deixant enrere poblats de pescadors, petits oasi de terra en mig d’un mar d’aigua dolça.

Més enllà de voler explicar cada moment del meu viatge, em centraré en el que volia explicar quan m’he posat a escriure. Harusi, vol dir casament en swahili. La raó per la qual he donat aquest títol a aquest post. Mentre estava assegut a l’escriptori de l’habitació, de sobte el paisatge ha canviat, Com un miratge han anat apareixent dones amb llargs vestits de colors, amb prou feines es deixaven veure ja que es confonien amb les flors del jardí. He deixat el que estaven fent i m’he apropat a la finestra. De sobte he pensat que era massa bonic per deixar-ho passar. Sense pensar-ho dues vegades he agafat la càmera de fotos i com un caçador furtiu m’he posat a disparar. Encara no comprenia a que es devia tanta elegància, quan ha aparegut la núvia amb les dames d’honor, totes vestides amb llargs vestits blancs. El resultat, una fotografia en blanc i negre amb un fons blau, l’immens llac Kivu.
Mimetisme


No hay comentarios: